Hem | Nyheter | Senaste bloggarna | Topp 20 | Lägg till blogg | Uppdatera blogg | Riktlinjer | FAQ | Kontakt
Till startsidan för bloggkatalogen Hetaste för dig som behöver hjälp inför körkortsprovet... Träna online nu!Hetaste för dig som behöver hjälp inför körkortsprovet... Träna online nu!
ANNONSTIPS
Rapportera ditt jobb direkt i mobilen

Du kan tipsa om ny inriktning när du lägger till din blogg.

Starta egen blogg!

Här kan du starta egen gratis blogg:

Tipsa oss om bloggtjänst om du vet om någon som vi inte vet om.

Gratis körkortstest.

Information om a cup of happiness.

Bloggen lades upp den 28 mars 2011.

a     cup           of           happiness. - http://acupofh.blogspot.com

Besöka direkt? Ja, ta mig till a cup of happiness. nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Hej. Jag heter Marlene, är tjugo år, kristen, och har en blogg. Där finns mycket foton, tankar, vardag och Gud. Välkommen!

Tracker visningar: 0
Klick ut: 47
Klick in: 0

Senaste inläggen från bloggen

Legitimerad

Postad tisdagen den 29 augusti 2017 21:13
Nu när livet som logoped är i full gång måste jag såklart ha en skylt med mitt namn och min nya titel. Jag fick tips av min kollega Agnes att beställa från skyltmax.se. Jag klickade runt där nu ikväll och valde en rund med stilren text. Längtar tills den kommer!

✩✩ EXAMEN! ✩✩

Postad fredagen den 30 juni 2017 17:29
Whoo! 31 maj var det dags. Examen! Jag gick upp på morgonen och gjorde mig i ordning. Gick i mina Moheda tofflor med klack bort till aulan. Vi skålade och taggade examen.  Malin och Åsa.  Efter tal och sång och utdelning av diplom tog vi gruppbilder på trappan.  Här är mitt lilla klassg&a [...]

Examensbrunch

Postad torsdagen den 29 juni 2017 16:37
Dagen innan examen hade vi som ville och kunde från klassen en brunch i Botaniska trädgården. Eftersom det regnade satt vi i lusthuset.  Amanda var där.  Rebecka.  Therese.  Hanna, Joanna och Olivia.  Kajsa, Malin, Rikard och Rebecka.  Mycket gulliga klasskompisar! Vi hade knytis med olik [...]

Spela dig som en sång på repeat

Postad fredagen den 9 juni 2017 09:35
I början av mars hade jag mitt Skånegäng på besök i Göteborg. Vi ägnade lördagen åt utflykt på Donsö i den första vårsolen.  Här är hela gänget förutom jag. Från vänster: Ellinor, Louise, Mirjam, Annie, Ylva, Emilia. Ganska snart efter [...]

Sen du kom ser jag hur bladen knoppas löven faller jag är ett av dem

Postad torsdagen den 8 juni 2017 14:00
En helg i januari hade jag finbesök av Camilla och Lucia! Annie och jag var barnvakter till Camilla när hon var liten och Lucia flyttade in i grannhuset och blev snart bästis med Camilla. Så de känns som extra småsystrar till mig kan man säga. Helgen bestod av mycket mys, till exempel thaimat och spel nä [...]

Han för mig till vatten där jag finner ro

Postad onsdagen den 7 juni 2017 21:00
Hej, det är juni. Jag sitter på vår inglasade terass, det har precis regnat och rhododendron lyser nästan overkligt lila i trädgården. Jag har några veckors vila hemma i Södra Sandby, liksom en retreat tänker jag. En period av att samla ny energi innan jag börjar mitt logopedjobb i Uddevalla [...]

Som ett hjärta som vägrar sluta slå

Postad söndagen den 23 april 2017 11:04
I ett år har jag filmat en sekund varje dag med appen "one second everyday". Tips på rolig app om man liksom jag gillar att dokumentera livet. Här kommer alltså mitt april 2016 - april 2017 komprimerat till sex minuter. Titta och njut! Musiken är Håkan Hellströms Du är snart där.

Fortsätt, när mörkret kommer och allt gör ont

Postad lördagen den 10 december 2016 17:24
Sista kvällen i Lissabon var vi tvungna att testa deras märkliga snacks, sniglar. Var ungefär lika gott som det ser ut, med andra ord inte särskilt gott.  Illamående efter sniglarna gick vidare på strandpromenaden in till Cascais. Och firade sista kvällen med att äta på vår bäst [...]

Jag har köpt en bil, nu ska jag åka ut till havet, så ska jag se vad som händer vid vågorna och vinden

Postad måndagen den 21 november 2016 20:31
Efter strandhäng någon dag var vi sugna på stad igen. Vi åkte in mot Lissabon och tog båten över till Kristusstatyn. Efter lite övervägande från en höjdrädd Annie åkte vi upp i statyn och tittade på utsikten och på Jesus i närbild. Ett bra beslut. S&arin [...]

Sträcker upp mina armar och höjer blicken

Postad fredagen den 11 november 2016 21:55
Den här Lissabondagen hade jag och Annie bytt air-bnblägenhet och bodde hos en fantastisk kvinna med en katt. Här äter vi första frukosten på balkongen. Under dagen solade vi på stranden närmast vårt hus. Sen åt vi vattenmelon på balkongen, gjorde oss i ordning och gick bort till C [...]

Folk som inte alls har några laster har jag svårt att sluta syna tills jag hittat vad de är

Postad söndagen den 30 oktober 2016 21:44
Denna Lissabondag som det här blogginlägget handlar om började med att jag och Annie var på jakt efter en av ändstationerna till den kända linjen spårvagn 28. Var dock inte så lätt att hitta, vi kom in i något slumkvarter och jag blev rädd och fick hålla Annies hand som älskad [...]

Det kommer bli bättre, du kommer andas lättare

Postad torsdagen den 13 oktober 2016 19:05
 Det blev onsdag i Lissabon och vi åkte till en park. Åt jordgubbar och pratade om relationer. Sen gick vi in mot centrum. Kollade på en sevärdhet i form av en kyrka där taket blivit förstört under jordbävningen 1755. Sen fick jag akut blodsockerdipp så vi letade upp n&au [...]

Varje plats vi far förbi är ett minfält jag kan sprängas på

Postad onsdagen den 12 oktober 2016 16:23
Efter besöket i den övervuxna botaniska trädgården besökte vi restaurangen Os Jerónimos som guideboken tipsade om. God traditionell mat och trevlig personal!  Sen köpte vi bakverken som Belém är känt för, pastel de nata.  Gott!  Vi satt under trädkronorna oc [...]

Din tid kommer

Postad tisdagen den 11 oktober 2016 15:56
Vi tog bussen till Belém som ligger en bit utanför Lissabon. Där hittade vi en botanisk trädgård som vi köpte inträdesbiljetter till. Jag hade på mig byxdress som jag köpte i Barcelona för ett år sedan och var glad att få titta på så många växter. &nbs [...]

Men när du inte tror mer ska jag tro för våran skull

Postad måndagen den 10 oktober 2016 14:37
En sista frukost i vårt första hem i Lissabon. Citronvatten i de stora rosa plastglasen, svagt pulverkaffe till mig och starkt till henne och allt vi kunde komma på var gott. Sen en utsikt från vårt andra hem i förorten Linda-ah-Vehla. Där vi bodde i en obekväm bäddsoffa men hade det ganska bra [...]

För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Format: 125x125 pixlar

Format: 160x90 pixlar

Format: 180x60 pixlar

OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.

ANNONSTIPS

Senaste inlagda bloggarna

2018-03-13 Kreativ Tro

2017-12-29 Helt apropå

2017-08-29 Live by faith...