Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om I Kristus

Bloggen lades upp den 30 juni 2016.

I Kristus - http://www.ikristus.se

Besöka direkt? Ja, ta mig till I Kristus nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Tankar runt att vara kristen, särskilt i ändens tid.

Namn: I Kristus
Inriktning: Att vara kristen
Tracker visningar: 685
Klick ut: 58
Klick in: 156

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

Gud har omsorg!

Postad söndagen den 21 april 2024 08:23
Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga. Matt 6:34 Versen är så ofta citerad att den stundtals upplevs som en kristen floskel. Men nej! Det är Guds Son som talar och igår fick jag i uppdrag att dela den med någon ... Läs mer


Vaksamhet!

Postad lördagen den 20 april 2024 08:41
Satt igår kväll och läste Guds Ord. Jag var i berättelsen om Getsemane där Jesus finner Petrus, Jakob och Johannes sovande, trots att de uppmanats att “be och vaka”, Jesus uppmanar dem på nytt: “Vaka och bed att ni inte kommer i frestelse. Anden är villig, men köttet är svagt.” (Mark 14:38) Hur jag sedan ... Läs mer


Han tog inte, Han gav

Postad fredagen den 19 april 2024 08:56
Du död, var är din seger? Du död, var är din udd? 1 Kor 15:55 Han kom inte som krigsherre, inte som sändebud för någon gud, för att utrota dem som inte vill tro på den guden. Inte för att med våld tvinga folk erkänna någon Allah, eller slakta de som vägrade och göra dem ... Läs mer


Vi har vänt åter

Postad torsdagen den 18 april 2024 03:00
Genom hans sår har ni blivit helade. Ni var som får som gått vilse, men nu har ni kommit tillbaka till herden som beskyddar era liv. Ur 1 Pet 2:24-25, Sv. Kärnbibeln Vilken värme jag känner när jag läser ord, “…ni har kommit tillbaka…”. Vi har alltså kommit hem igen. Kristen tro är ingen ny ... Läs mer


Se till…

Postad onsdagen den 17 april 2024 10:46
När Jesus sedan satt på Olivberget och lärjungarna var ensamma med honom, kom de fram till honom och frågade: “Säg oss: När ska det ske? Och vad blir tecknet på din återkomst och den här tidsålderns slut?” Jesus svarade dem: “Se till att ingen bedrar er.” Matt 24:3-4 Svaret Jesus ges kan först uppfattas som ... Läs mer


Tabu att tala om äktenskap?

Postad måndagen den 15 april 2024 21:52
Äktenskapet ska hållas i ära hos alla och den äkta sängen bevaras obefläckad, för Gud ska döma dem som är sexuellt omoraliska och äktenskapsbrytare. Heb 13:4 Hur ofta hör du undervisning om äktenskapet? Hur ofta vågar någon, inför församlingen, eller i andra sammanhang, lyfta fram versen ovan – och det finns ju fler dylika. “Du [...]


Kan en kristen bli religiös?

Postad söndagen den 14 april 2024 08:28
Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer några att avfalla från tron och följa villoandar och onda andars läror, förledda av hycklande lögnare som är brännmärkta i sina samveten. 1 Tim 4:1-2 Det fanns på Jesu tid en längtan att komma djupare i tron som urartat i livlös lagiskhet, de skriftlärde är ... Läs mer


Älska Herren din Gud

Postad lördagen den 13 april 2024 08:10
Den skriftlärde sade: “Du har rätt, Mästare, det är sant som du säger. Han är en, och det finns ingen annan än han. Och att älska honom av hela sitt hjärta och av hela sitt förnuft och av hela sin kraft och att älska sin nästa som sig själv, det är mer än alla brännoffer ... Läs mer


Bartimeus kom till Jesus

Postad söndagen den 7 april 2024 08:10
Jesus stannade och sade: “Kalla hit honom!” De gjorde det och sade till den blinde: “Lugn! Res dig, han kallar på dig.” Då kastade mannen av sig manteln, hoppade upp och kom fram till Jesus… Mark 10:49-50 Berättelsen om Bartimeus slutar med att Jesus säger: “Gå, din tro har frälst dig.” Vad var det Bartimeus ... Läs mer


Ett Guds mirakel

Postad onsdagen den 3 april 2024 08:22
Det är nu kanske 15 år sedan – min fru och jag hade köpt vårt torp. Det var i bedrövligt skick och många hade nog rivit det och byggt nytt. Men jag är hantverkare och vi såg det som en möjlighet att kunna få ett fritidshus. En utmaning blev att byta alla spruckna rutor. Fem ... Läs mer


Påsken väckte mig

Postad torsdagen den 28 mars 2024 08:54
Den påsken – 1969 – inföll Skärtorsdagen den tredje april. Det var den dagens text – Getsemane texten – som fick mig att börja funder – började få mig att ana vem Jesus Kristus var och vad Han gjort. Det som grep mig så påtagligt djup var hans bön och agerande. “Far! Om du vill, ... Läs mer


Tro inte på ditt tvivel

Postad onsdagen den 20 mars 2024 08:41
Kom till mig, alla ni som arbetar och är tyngda av bördor, så ska jag ge er vila… Då ska ni finna ro för era själar. Ur Matt 11:28-29 Har du tänkt på att tvivel också är en form av tro, man tror att något inte är sant eller möjligt. Tro på tvivel nöter på ... Läs mer


He Will Carry You

Postad tisdagen den 19 mars 2024 09:00
Min enkla översättning av Scott Wesley Browns:He will carry you Han kommer bära dig! Inget problem är för stortGud kan det lösaInget berg är för högtHan kan det flyttaIngen storm är för mörkGud kan den stillaIngen sorg är för djupHan kan den bryta Han som bar hela världens synd, på sina axlarTro mig min broder, ... Läs mer


Fortsätt sprida budet om Guds gåva

Postad måndagen den 18 mars 2024 11:11
Och han tog de fem bröden och de två fiskarna, såg upp mot himlen, tackade Gud, bröt bröden och gav åt sina lärjungar för att de skulle sätta fram åt folket. (Mark 6:41) Texten och sammanhanget är välkänt. Säkert har vi hört och läst vers 30-44 ett flertal gånger – jag vill bara vidga det ... Läs mer


Intellektet eller Anden – bestäm dig

Postad fredagen den 15 mars 2024 09:20
Inte genom styrka, inte genom kraft, utan genom min Ande, säger Herren Sebaot. Sakarja 4:6 Vår gamla bibel, 1917 års översättning, tycke jag gör versen mer tydlig då den säger: “Inte genom någon människas styrka eller kraft skall det ske, utan genom min Ande.” Vågar vi ta till oss detta löfte? Eller har det smugit ... Läs mer




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.