Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om I Kristus

Bloggen lades upp den 30 juni 2016.

I Kristus - http://www.ikristus.se

Besöka direkt? Ja, ta mig till I Kristus nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Tankar runt att vara kristen, särskilt i ändens tid.

Namn: I Kristus
Inriktning: Att vara kristen
Tracker visningar: 685
Klick ut: 55
Klick in: 67

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

Svenska kristnas andra gudar

Postad söndagen den 27 september 2020 09:28
Du ska inte ha andra gudar vid sidan av mig. 2 Mos 20:30 _____ I Sverige, bland Guds barn, finns andra gudar, en av dem ärövermåttans gud. Den guden lockar med överflöd och överkonsumtion på många områden. Den guden kräver stora offer för att bli bönhör: tid, engagemang, kraft… och den kräver att allt detta … Fortsätt läsa "Sven [...]


Betrakta inte Herrens agerande med övermod

Postad lördagen den 26 september 2020 08:27
I dag vill jag fortsätta dela citat från Hisekiels bok. Jag har kommit fram till det 16:e kapitlet, där Herrens dom läggs i dagen. Under de första 14 verserna sammanfattar Herren hur han räddat Jerusalem. Tagit hand om henne, ett bortkastat spädbarn utlämnat att dö på öppna fältet. Han påminner om hur Han räddat henne, … Fortsätt l [...]


Gog? (2)

Postad torsdagen den 24 september 2020 09:18
Gog i Ryssland? Och jag såg ett vilddjur komma upp ur havet. Det hade tio horn och sju huvuden och tio kronor på sina horn, och hädiska namn på sina huvuden.Vilddjuret som jag såg liknade en leopard, och det hade fötter som en björn och ett gap som ett lejon. Och draken gav det sin … Fortsätt läsa "Gog? (2)"


Liberalismens vitkalkade murar

Postad onsdagen den 23 september 2020 09:09
Jag hoppas du läste gårdagens text ur Hesekiel! I dag vill jag fortsätta med att citera mer ur denna aktuella Bibelbok. Vad gör svenska kristna ledare i dag? Ja, man gör som man gjorde i Israel, på Hesekiels tid. Man bygger murar av egna läror, genom tolkningar och manövrerande av Ordet. Man dristar sig till … Fortsätt läsa "Liberalisme [...]


“Vad jag har sagt skall ske”

Postad tisdagen den 22 september 2020 07:48
I dag blir ett något annorlunda inlägg. I stället för att börja med ett kort Bibelord och några tankar runt detta blir det tvärt om – av den orsaken att jag uppfattar att Herren vill ha det så. Herrens ord kom till mig (Hesekiel): ”Män­niskobarn, vad är det för ett ordspråk ni har i Israels land som … Fortsätt läsa "“Vad ja [...]


Gog?

Postad lördagen den 19 september 2020 09:16
”Människobarn, vänd ditt ansikte mot Gog i Magogs land, mot storfursten över Meshek och Tubal, och profetera mot honom och säg: Så säger Herren Gud: Se, jag är emot dig Gog, du storfurste över Meshek och Tubal.” Hes 38:2-3 _____ Vem är Gog? Frågan har intresserat mig läng! Det är tyst om honom, men han … Fortsätt läsa "Gog?"


smulor.nu

Postad fredagen den 18 september 2020 12:10
…har ändrat färg, form och focus. Den uppdateras oftare – men inte regelbundet. Den innehåller inga utlägga – bara små, små smulor. Den vill vara liv i natten, då allt är tyst, kännas ensamt och oändligt långt, men också ett fönster för en kort paus, då tiden inte räcker. Färgen är medvetet dov – inte … Fortsätt läsa " [...]


Populism

Postad torsdagen den 17 september 2020 09:19
Predika ordet, träd fram i tid och otid, tillrättavisa, varna och förmana med allt tålamod och all undervisning. Det ska komma en tid då människor inte längre står ut med den sunda läran utan samlar åt sig mängder av lärare efter sina egna begär, så som det kliar i deras öron att få höra. De … Fortsätt läsa "Populism"


Vill du bli profet?

Postad onsdagen den 16 september 2020 10:15
Till barnen med fräck uppsyn och hårda hjärtan sänder jag dig, och du ska säga till dem: Så säger Herren Gud. Vare sig de lyssnar eller inte – för de är ett upproriskt släkte – ska de ändå inse att en profet har varit ibland dem. Hes 2:4-5 _____ Utan eftertank skulle många svara japå … Fortsätt läsa "Vill du bli profet?"


Djup frid

Postad tisdagen den 15 september 2020 08:19
Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han att hata den ene och älska den andre, eller hålla fast vid den ene och förakta den andre. Ni kan inte tjäna både Gud och mammon. Därför säger jag er: Bekymra er inte för ert liv, vad ni ska äta eller dricka, eller för er kropp, vad … Fortsätt läsa "Djup frid"


Profeter

Postad måndagen den 14 september 2020 09:10
Holger Nilsson, på tidningen Flammor, lägger i dagarna ut några viktiga inlägg med profeter i fokus. Jag följer med intressant dessa och rekommenderar dig att läsa dem. Vi behöver profeter igen är första delen. I dag – månd. 14 sept – finns ytterligare två delar. Du hittar dem på tidningen flammors hemsida. Egen kommentar och … Fo [...]


Judarna – Guds älskade tjänare (7)

Postad lördagen den 12 september 2020 10:52
Fikonträdet som knoppas Lär av en jämförelse med fikonträdet. Redan när kvisten blir mjuk och bladen spricker ut vet ni att sommaren är nära. På samma sätt vet ni, när ni ser allt detta hända, att han är nära och står för dörren. Jag säger er sanningen: Det här släktet ska inte förgå förrän allt … Fortsätt läsa "Judarna [...]


Judarna – Guds älskade tjänare (6)

Postad fredagen den 11 september 2020 10:08
Fikonträdet – som vilar Så kommer över er allt rättfärdigt blod som har spillts på jorden, från blodet av den rättfärdige Abel till blodet av Sakarja, Berekjas son, som ni mördade mellan templet och altaret. Jag säger er sanningen: Allt detta ska komma över det här släktet.detta sker Matt 23:35-36 _____ Jesus exemplifierar, genom s [...]


Judarna – Guds älskade tjänare (5)

Postad torsdagen den 10 september 2020 09:31
Fikonträdet – som vissnar Han såg ett fikonträd vid vägen och gick fram till det, men fann inget annat än blad på det. Då sade han: “Aldrig mer ska det komma frukt från dig.” Och genast vissnade fikonträdet. Matt 21:19 _____ Hur kommer det sig att ersättningsteologin fått fäste inom vissa grupper? Kanske är det … Fortsätt läs [...]


Judarna – Guds älskade tjänare (4)

Postad onsdagen den 9 september 2020 09:46
Guds orubbliga välsignelse  Jerusalem, Jerusalem, du som mördar profeterna och stenar dem som är sända till dig! Hur ofta har jag inte velat samla dina barn, så som hönan samlar sina kycklingar under vingarna. Men ni ville inte. Nu ska ert hus lämnas öde,  för jag säger er: Härefter kommer ni inte att se mig … Fortsätt läsa "Judarn [...]




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.