Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om I Kristus

Bloggen lades upp den 30 juni 2016.

I Kristus - http://www.ikristus.se

Besöka direkt? Ja, ta mig till I Kristus nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Tankar runt att vara kristen, särskilt i ändens tid.

Namn: I Kristus
Inriktning: Att vara kristen
Tracker visningar: 685
Klick ut: 56
Klick in: 83

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

”Vad händer i vårt land?”

Postad fredagen den 18 juni 2021 12:05
Kanske ställer du dig denna fråga, eller kommer att göra det inom en snar framtid? Just nu är vi på väg in i en regeringskris, med omval som ”mål”. Är detta verkligen best för Sverige i rådande situation – med coronakris? Hur kan det bli så här? Vänstern vill fälla en vänster-regering, för att denFortsätt läsa "”Vad hände [...]


Steget ut

Postad torsdagen den 17 juni 2021 10:01
Gud var i Kristus och försonade världen med sig själv. Han tillräknade inte människorna deras överträdelser… Vi ber på Kristi uppdrag: låt försona er med Gud! 2 Kor 5:19-20 Jesus tog alla våra synder på sig – allas, alla synder! Vi har ett nytt liv att gå ut till – in i. Dörren till detFortsätt läsa "Steget ut"


Profeter i Sverige – tilltal till Sverige

Postad onsdagen den 16 juni 2021 10:32
Jag har sista tiden burit på en längtan, som grundar sig på en aning, en känsla eller vågar jag kalla det omsorg – kanske låter “omsorg” krystat… Men jag upplever det jag känner som något som Herren, genom sin Ande, lagt på mig. Inte som en belastning, utan som en välgrundad och allvarligt befogad fråga:Fortsätt läsa "Profeter [...]


Hur betraktar DU Bibeln?

Postad måndagen den 14 juni 2021 09:13
Ja, bland er själva ska män träda fram som förvränger sanningen för att dra över lärjungarna på sin sida.  Apg 20:30 Ta inte till dig nedanstående inlägg som ett inlägg i tids-tecken-debatten – även om det med rätta kan betraktas så – utan ta till dig frågan personligen. Bestäm dig för hur du vill betraktaFortsätt läsa "Hur [...]


Vila och glädje i Gud, är inte apati!

Postad lördagen den 12 juni 2021 10:23
Gläd er alltid i Herren. Än en gång säger jag: gläd er! Låt alla människor se hur vänliga ni är. Herren är nära. Bekymra er inte för något, utan låt Gud få veta alla era önskningar genom bön och åkallan med tacksägelse. Då ska Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och eraFortsätt läsa "Vila och glädje [...]


En nödvändig gåva – inte ett förtjänande

Postad söndagen den 16 maj 2021 22:16
…hjärtats omskärelse sker genom Anden och inte genom bokstaven.  Rom 2:29 I Honom blev ni också omskurna, inte med människohand utan med Kristi omskärelse, när ni avkläddes er syndiga natur… Kol 2:11 Detta är två starka ord vi behöver påminna först och främst oss själva om, men stundom också stötta varandra med. Vi och våraFor [...]


gudar och myter – eller GUD

Postad söndagen den 9 maj 2021 11:45
Himmelriket är som en skatt som ligger gömd i en åker. En man finner den och gömmer den igen, och i sin glädje går han och säljer allt han äger och köper den åkern. Himmelriket är också som en köpman som sökte efter fina pärlor. När han fann en mycket dyrbar pärla gick han ochFortsätt läsa "gudar och myter – eller GUD"


I rätt ordning

Postad söndagen den 25 april 2021 09:52
Herren är min lott och min bägare, du tryggar min arvedel. En ljuvlig lott har tillfallit mig, ett underbart arv har jag fått. Jag prisar Herren som ger mig råd. Även mitt inre förmanar mig om natten. Ps 16:5-7 Hur kan mitt inre förmana mig, tom om natten, så att min personlighet och mina valFortsätt läsa "I rätt ordning"


Tillåter vi oss bli förförda?

Postad onsdagen den 21 april 2021 08:45
Men jag är rädd att liksom ormen med sin list förledde Eva, så kan också era sinnen förföras och vändas bort från den uppriktiga och rena troheten mot Kristus. 2 Kor 11:3 Förförelse är synd – både med hänvisning till den som förför och den som blir förförd.  Förförelse är att med smicker och löften,Fortsätt läsa "Tillåte [...]


Så och vattna

Postad söndagen den 18 april 2021 09:02
Om en säger: “Jag håller mig till Paulus” och en annan: “Jag håller mig till Apollos”, är ni då inte som folk i allmänhet? Vad är Apollos? Vad är Paulus? Tjänare som har fört er till tro, var och en med den uppgift som Herren har gett. Jag planterade, Apollos vattnade, men Gud gav växten.Fortsätt läsa "Så och vattna"


Nu rullar sidan igen!

Postad torsdagen den 15 april 2021 14:38
Hoppas Du inte haft förmycket besvär med att sidan legat ner några timmar. Har bytt tillbaka till mitt gamla webbhotell igen, efter att ha prövat ett annat några veckor. Hör av Dig om något inte fungerar, eller om Du har ideér på förändringar av innehåll och uppbyggnad. /Bertil Rosenius


“Jobbigt” att be?

Postad fredagen den 9 april 2021 09:12
Jag måste erkänna – ibland tycker jag det. Ibland har jag så mycket jag “måste” (vill) göra, att det tar emot att ta tid för bön. Å mitt under min bönestund irrar plötsligt tankarna iväg i andra banor och jag upptäcker att jag rabblar av gammal vana. Ja ibland till och med att jag inteContinue reading "“Jobbigt” att be?"


Finns det hopp för världen?

Postad torsdagen den 8 april 2021 06:48
Nej! Men det finns ett underbart hopp för människan – när hon vänder sig till Gud. “Människor ska tappa andan av skräck i väntan på det som ska drabba världen, för himlens makter ska skakas. Då ska man se Människosonen komma i ett moln med stor makt och härlighet. Men när det här börjar hända,Continue reading "Finns det hopp f [...]


Bön för Sverige – en bön för alla andra

Postad måndagen den 5 april 2021 09:27
Jag har en bön för vårt land: Att landet skall vända om till Gud! Jag ber att Gud skall väcka all kärlek som stelnat och allt av teologiska “teknikaliteter” och försök till nydanande av Bibliska redan fastställda ordningar. Jag ber för Sverige att vi skall bli ett föredöme, enligt Guds märke och mått. Att folkenContinue reading "B [...]


Bli andra till fall

Postad söndagen den 4 april 2021 08:55
”Har Gud verkligen sagt att ni inte får äta av alla träd i lustgården?” ”Ni ska visst inte dö! Men Gud vet att den dag ni äter av den kommer era ögon att öppnas, och ni blir som Gud med kunskap om gott och ont.” Ur 1 Mos 3:1-4 Vad innebär det att bli: “Andra tillContinue reading "Bli andra till fall"




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.