Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om I Kristus

Bloggen lades upp den 30 juni 2016.

I Kristus - http://www.ikristus.se

Besöka direkt? Ja, ta mig till I Kristus nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Tankar runt att vara kristen, särskilt i ändens tid.

Namn: I Kristus
Inriktning: Att vara kristen
Tracker visningar: 685
Klick ut: 58
Klick in: 163

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

“Ge inte upp”

Postad onsdagen den 24 juli 2024 08:07
Jesus sade till dem: “Kämpa för att komma in genom den trånga porten. Många, säger jag er, ska försöka komma in men inte lyckas. När husets Herre har stigit upp och stängt porten och ni står utanför och bultar på porten och säger: Herre, öppna för oss, då ska han svara er: Jag känner er ... Läs mer


Teaterbön eller samtal

Postad måndagen den 22 juli 2024 09:38
Var uthålliga i bönen. Vaka och be med tacksägelse. Kol 4:2 Det behövs ingen rekvisita för att be till Gud, inget altare, inga tända ljus, inga radband, inga helgade rum. Vi pratar ju med Honom, spelar inte teater inför Honom. Gör bönen till ett naturligt samtal, så blir det enkelt att gör det ofta – ... Läs mer


Gör något av din oro…

Postad lördagen den 20 juli 2024 22:06
Ta väl vara på varje tillfälle, för dagarna är onda. Var därför inte oförnuftiga utan förstå vad som är Herrens vilja… Låt er i stället uppfyllas av Anden… Ef 5:16-18 Är det fel att känna oro inför framtiden? Jag tycker inte det, men börja inte tvivla på äktheten i din tro, bara för att du ... Läs mer


Det knackar!

Postad torsdagen den 18 juli 2024 09:32
Vid midnatt hördes ett rop: Brudgummen är här! Gå ut och möt honom! Matt 25:1 I går kväll, när jag läste dessa Jesu ord, upplevde jag ett härligt lyft. Vilken motsats till medias deprimerande skriverier. Hos dem är det krasch, pandemi, krig, miljökatastrof… Men Jesus bjuder oss på bröllopsfest: Tack Jesus! Nej, jag menar inte ... L [...]


En frisk tro och Ande

Postad tisdagen den 16 juli 2024 08:13
“Var ständigt vakna och be om kraft…” ur Luk 23: 36 Vad behöver friska människor för att minska risken att bli sjuka? De behöver bra mat, ren luft och sund motion. Grundlägga komponenter för ett fortsatt friskt liv. På samma sätt är det med vår tro. Den behöver en levande relation med Fadern, regelbunden bibelläsning ... Läs mer [...]


Sin egen religion

Postad måndagen den 15 juli 2024 09:19
“Kan man bygga den?” Självklart kan varje människa kan bygga sin egen religion, men Gud är Gud – inte en religion, inte en lära vi skapar, Gud har ju skapat oss – inte tvärt om! Han är vår Fader, vår bror, Jesus Kristus, vår ledare och kraft, Helige Ande. Kära vänner, se upp för religioner ... Läs mer


Maria valde!

Postad söndagen den 14 juli 2024 09:55
“Marta, Marta, du bekymrar dig och oroar dig för så mycket. Men bara ett är nödvändigt. Maria har valt den goda delen, och den ska inte tas ifrån henne.” Luk 10:41-42 Vad gör du nästa vecka? Är almanackan redan fulltecknad av allt du anser att du måste göra? Kanske är det behjärtansvärda planer, kanske sådan ... Läs mer


Gå vidare!

Postad lördagen den 13 juli 2024 08:40
Kan en gay bli frälst – självklart! Men personen måste undervisas om att gå vidare, vända sig bort från sitt gay liv – här har vi ett problem i många samfund idag. Det har blivit ett vacuum i förkunnelsen: Man talar om nåd, men inte om helgelse. Dvs, man vågar inte undervisa om synd, enligt ... Läs mer


Så enkelt – egentligen

Postad fredagen den 12 juli 2024 08:22
“Skörden är stor men arbetarna är få.” Matt 9:37 Jesus kom för att alla människors skall bli frälsta och få gemenskap med Gud! Vi har fått uppdrag att dela detta. Men vi bygger hellre samfund, organisationer och dyra komplex för detta, när kallelsen gäller att gå ut och berätta om gåvan och förskoningen.


Börja dela

Postad torsdagen den 11 juli 2024 08:37
“Om någon har hundra får och ett av dem kommer bort, lämnar han då inte de nittionio i bergen och går ut och letar efter det som gick vilse?” Matt 18:12 Resonera inte så mycket med förståndet, resonera med Anden. Ge inte upp inför andras tyckande. Kanske är det enda tacket du får trots allt ... Läs mer


Jesus ÄR

Postad tisdagen den 9 juli 2024 08:49
Vi har hört om er tro i Kristus Jesus. Ef 1:15, Kol 1:4 Vilken vacker och träffande översättning, varför används den inte oftare? Den citerade översättningen står i Sv. Folkbibel 1998, i 2015 års översättning står det “på Jesus”. Bibel 1917 års översättning skriver också “i Kristus”, medan Bibel 2000 skriver “på Kristus [...]


Vårt kors

Postad söndagen den 7 juli 2024 21:18
Sedan sade han till alla: “Om någon vill följa mig, ska han förneka sig själv och varje dag ta sitt kors och följa mig”. Luk 9:23 Vad menar Jesus? Menar Han att vi skall korsfästa oss själva? Lägger vi den tolkningen på Hans ord, hur skall vi då fungera där vi är satta att verka? ... Läs mer


Var inte rädd för Jesus!

Postad torsdagen den 4 juli 2024 08:38
Detta är en hälsning, spec till någon (eller några) som sysslar med eller har sysslat med NewAge. … Då blev de rädda. De som var ögonvittnen berättade för dem hur den besatte hade blivit frisk. Allt folket från gerasenernas område bad då att Jesus skulle lämna dem, för de hade gripits av stark fruktan. Luk ... Läs mer


Frälsningsvisshet

Postad onsdagen den 3 juli 2024 08:23
…också vi som har fått Anden som förstlingsfrukt suckar inom oss och väntar på barnaskapet, vår kropps förlossning. I hoppet är vi frälsta. Rom 8:22-24 Vad beror det på att många av oss periodvis tappar vår frälsningsvisshet? Vi börjar tänka: “Jag är för syndig? Min tro är för klen? Jag gör för lite för Gud?” ... Läs me [...]


Färdigfrälst?

Postad tisdagen den 2 juli 2024 07:51
Det är Herrens nåd att det inte är ute med oss, att det inte är slut med Hans barmhärtighet. Klag 3:22 Jag har varit frälst i drygt 55 år, men är jag färdigfrälst? Ja, sett i Guds ögon är jag frälst sedan 1969, men vet du: Min frälsningsvisshet är något som mognar. Ju längre tid ... Läs mer




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.