Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om Kristus som oss

Bloggen lades upp den 16 september 2021 av Staffan Humlebo.

Kristus som oss - https://kristusfokus937088674.wordpress.com/2021/09/12/103

Besöka direkt? Ja, ta mig till Kristus som oss nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Att tro på Kristus så att vi ser hur Han lever oss -- är det möjligt idag? Så många behöver ha Gud på distans, ha Jesus på distans så att det inte förblandas med människans eget liv. Denna blogg försöker visa ett annat sätt att förhålla sig.

Inriktning: Frälsning
Tracker visningar: 0
Klick ut: 18
Klick in: 3

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

128.

Postad torsdagen den 13 oktober 2022 18:16
Den väsentligaste bönen sammanfaller med igenkännadet av Kristus som levande oss. Det är egentligen en enda akt: definiera praktiskt Jesus Kristus som ditt liv. Allt i evangeliet pekar på denna förening i Hans frälsning och befrielse av oss. Du ger allt till Honom och Han ger tillbaka Sig till dig. Han är Gud och HansSigue leyendo "128."


127.

Postad torsdagen den 13 oktober 2022 17:29
Du är som ett fordon som Jesus Kristus övertagit. När han dog på korset och uppstod övertog Han detta fordon och kör det nu. Behöver du ändra något på fordonet, göra det snyggare, mer effektivt, byta delar? Nej inte alls. Gud har allt han behöver i detta ditt fordon, Han kan använda nästan vad somSigue leyendo "127."


126.

Postad tisdagen den 4 januari 2022 18:43
Många kristna kan ofta inte förklara var de är i relation till Yeshua, vår Frälsare. De kan uppleva fantastiska glimtar av enhet (Kristus + jag = mig) och samtidigt glimtar av fullständigt mörker, rädsla och depression. Problemet verkar vara att man inte vet hur man ska « bli av med » den gamla människan med sitt medvetande.Sigue leyendo [...]


125.

Postad fredagen den 31 december 2021 17:58
Varför ropa Herrens Namn? Om Gud lever oss, om Kristus är det liv som är mitt sedan den gamla människan dött med Honom — varför gå till eukaristin, varför be Jesusbönen ständigt och jämt, till och med i sömnen? Varför läsa evangeliernas ord? Du behöver inte svara på frågorna, för de ställs av den gamlaSigue leyendo "125."


124.

Postad torsdagen den 30 december 2021 21:13
Det är lite som när bokstavsbetygen på 1960-talet i svenska enhetsskolan från D till A byttes ut till den femsiffriga skalan. Det tidigare bedömningssystemet gäller inte längre, det har ingen funktion. Nu gäller ett annat system. Vi har återigen infört bokstavsbetyg på 2000-talet. På liknande sätt är den gamla människans bedömningss [...]


123.

Postad söndagen den 26 december 2021 20:01
Kristus som du (och jag) handlar inte alls om hur du känner dig för dagen. Inte heller om vilka tankar som genomfar ditt huvud. Inte heller om du har feber och hostar, har en allvarlig organisk sjukdom eller är kärnfrisk och sugen på motion av något slag. Det gäller att komma från alla tankar påSigue leyendo "123."


122.

Postad torsdagen den 23 december 2021 20:52
Johannes av Karpatos skriver i Filokalia: « När vi ropar vår Herre Jesu Kristi namn är det inte svårt för vårt medvetande att bli rent, och då är vi inte olika profeterna och helgonen. » Men många drar sig för att nicka jakande till Johannes ord. De tycker sig ha så goda bevis för att vi ärSigue leyendo "122."


121.

Postad tisdagen den 30 november 2021 18:20
Många avvisar österländska religioner som menar att tillvaron är maya eller samsara, en illusion vi ska vakna ut ur. Men istället lever man aktivt varje dag i en eller annan illusion. En illusion är något som inte är sant men som du tror med hela ditt hjärta och håller för sant. Det är svårt attSigue leyendo "121."


120.

Postad söndagen den 28 november 2021 11:58
När Kristus lever som oss är det Honom vi först märker. Det är som att lyssna på musik — du kan fokusera på musiken och följa den, men du kan också byta fokus till själva ditt lyssnande. Då hör vi Hans närvaro som själva lyssnandet, vi hör Den som lever oss. Likadant med synen —Sigue leyendo "120."


119.

Postad lördagen den 20 november 2021 19:20
Vi kan inte gå in i Guds fullhet förrän vi grundligt har upptäckt sanningen om Honom i oss som vårt liv, vår styrka, vår sanning, vår kärlek. Han är allt detta i oss och vi måste se den sanningen. Men för att lära oss det måste vi först upptäcka vilka vi inte är. I mittSigue leyendo "119."


118.

Postad torsdagen den 18 november 2021 17:16
Vandra i Anden, säger Paulus i Ef. 5:16 och han tycks se det som ett självklart val av oss. Köttet ropar på annat men det är självklart att vi väljer att gå i Anden tycks han mena. Jag tror honom, det är självklart. Varför? För att det vi verkligen vill ger oss Anden, i varjeSigue leyendo "118."


117.

Postad tisdagen den 16 november 2021 11:50
Passioner finns i överflöd i varje människa. Oändliga är önskningarna och begären. Rädsla och oro är ständiga följeslagare. Det är vår situation. Så länge vi identifierar oss med våra känslor av begär, missnöje, oro eller rädsla och ser dem som skäl nog att fortsätta vara oroliga eller rädda, kan vi inte komma förbi det —S [...]


116.

Postad söndagen den 14 november 2021 14:00
Vid ett besök i Ytterlännäs gamla kyrka, med de vackra katolska målningarna kvar i tak och på väggar, undslapp sig min fru dessa ord: « Tänk så hemskt att vitmåla allt detta, som man gjorde i många kyrkor efter reformationen på 1500-talet! » Guiden hörde det och var tvungen att invända med någonting om att det behövdes förSigue le [...]


115.

Postad torsdagen den 11 november 2021 10:58
Gud är den Han är eftersom han är fast och fixerad, stadig och fast som den gudomliga kärleken är. Det är uppenbart att varje person som hittar sig själv och vad det är att vara en person lika blir fast, lika fixerad och stadig. Vi hör ofta det sägas att ursprunget till det onda ärSigue leyendo "115."


114.

Postad måndagen den 8 november 2021 17:51
Gud är den Han är eftersom han är fast och fixerad, stadig och fast som den gudomliga kärleken är. Det är uppenbart att varje person som hittar sig själv och vad det är att vara en person lika blir fast, lika fixerad och stadig. Vi hör ofta det sägas att ursprunget till det onda ärSigue leyendo "114."




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.