Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om Kristus som oss

Bloggen lades upp den 16 september 2021 av Staffan Humlebo.

Kristus som oss - https://kristusfokus937088674.wordpress.com/2021/09/12/103

Besöka direkt? Ja, ta mig till Kristus som oss nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Att tro på Kristus så att vi ser hur Han lever oss -- är det möjligt idag? Så många behöver ha Gud på distans, ha Jesus på distans så att det inte förblandas med människans eget liv. Denna blogg försöker visa ett annat sätt att förhålla sig.

Inriktning: Frälsning
Tracker visningar: 0
Klick ut: 2
Klick in: 1

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

110.

Postad söndagen den 24 oktober 2021 16:53
På ett sätt är våra liv en följd av händelser där vi gradvis har möjlighet att ta emot Honom. Följden av händelser punkteras av min bön « Yeshua, Guds Son, förbarma Dig! » och min relation av kärlek till Honom som ändå redan ÄR allt som sker här ochnu. Om och om igen punkteras världens dynamik avSigue leyendo "110."


109.

Postad söndagen den 24 oktober 2021 16:52
Är Gud nöjd med oss? När vi erfar Kristus som den som lever oss? Eller är det saker vi behöver komplettera med? Vem kan tala om för oss vad som saknas? Eller saknas det ständigt något? Sådana frågor kan verka barnsliga. Men de är aktiva inom nästan varje troende. Behövs några tillägg till kravet påSigue leyendo "109."


108.

Postad fredagen den 15 oktober 2021 13:59
Gud åstadkommer det här. Det finns absolut ingenting vi « gör », utom att leva i tro och av tro och ta emot vad Han är och har gett oss och ger oss av Sig själv nu. Vad gjorde Abraham för att bli trons Fader?  Vad gjorde Abraham för att åstadkomma Isaks födelse (förutom en normal mänsklig aktivitet)Sigue leyendo "108."


107.

Postad fredagen den 1 oktober 2021 21:15
Ofta när jag vaknar nu för tiden, är jag förvirrad ända fram till jag minns Kristus som mitt liv. Jag hälsar Honom då med: Detta är du som lever ! Fantastiskt ! Men innan jag återkopplar på detta sätt till mitt verkliga liv, vilket kan ta en timme ibland, är jag nästan alltid inne iSigue leyendo "107."


106.

Postad torsdagen den 30 september 2021 17:23
“Hur kan du finna ro utan att du tror?” frågar Johannes Klimakus. Detta säger han med referens till Paulus: ” I evangeliet uppenbaras nämligen en rättfärdighet från Gud, genom tro till ro, som det står skrivet: Den rättfärdige skall leva genom tron.” (Rom 1:17) Alltså — ron behöver först tron. Det finns också en roSigue leyen [...]


105.

Postad måndagen den 20 september 2021 16:51
Vi ser Edens lustgård som en plats i världen, glömd och gömd för tillfället, även om folk tror då och då att de vet var det är. Jag brukade visa en dokumentär för mina elever där dagens Bahrein fick vara bästa gissningen. Men egentligen handlar det om hur människan existentiellt och andligt « föll » ut urSigue leyendo "105."


104.

Postad torsdagen den 16 september 2021 18:27
Den Helige Ande styrs inte genom våra doktriner. Det är så lätt för oss att sätta Anden på plats genom något vi nyss läst eller förstått som läromässig auktoritet. Jag minns ungdomsdagarna på universitetet ! Men Anden beskrivs varken av någon litteratur eller katekes eller är bunden av någon föreläsning eller bulla. Vinden blåse [...]


103.

Postad söndagen den 12 september 2021 10:00
Så snart vi låter « Du Herre lever nu, inte jag » vara vad vi är och därmed gör, så blir detta en total sanning om all existens: att allt du ser är Gud i arbete, liksom allt du inte kan se, oändligt mycket större. Såsom i himlen SÅ PÅ JORDEN ! Det finns ingen plats ellerSigue leyendo "103."


102.

Postad söndagen den 12 september 2021 09:56
Bibeln som « Guds ord » betyder att du lever i det Ordet, du föder dig genom det därför att Han som är centrum för Bibeln, Kristus, är också här i ditt liv, opererande som Den som lever. Men jag måste också erkänna min stora skuld till vissa författare utanför Bibeln. Enkelt sammanfattat — de många fädernaSigue leyendo "102."


101.

Postad torsdagen den 9 september 2021 14:56
Vi har inte en “svängstolsgud” — alltså en Gud som idag är i oss men i morron är långt från oss. Gud är vad Han är — permanent. Jag tröttnade rätt tidigt på kristna som försökte avgöra hur dagstempramentet hos Gud är genom att se “hur det känns” i oss. En bedrövlig dag sände alltsåSigue leyendo "101."


100.

Postad lördagen den 4 september 2021 16:57
För att kunna vandra i sanningen måste vi lämna åt sidan våra falska gamla stressade jag. Och allt i den tidigare förvirringen måste få grundligt dö undan och komma till ett slut. Vi slappnar av i Kristi vila. Först då kan vi stiga in i livets nyhet, leva i fullständighet och manifestera Honom genom vårSigue leyendo "100."


99.

Postad torsdagen den 2 september 2021 18:25
Det « Förlovade landet » eller « Himmelriket » (eller som Rena Landets buddhister kallar det: Det Rena Landet) finns redan i dig. « Guds rike kommer inte på ett sådant sätt att man kan se det med sina ögon. Ingen kan säga: Här är det, eller: Där är det. Nej, Guds rike är inom er. » (Luk 17:20, 21) MedSigue leyendo "99."


98.

Postad torsdagen den 26 augusti 2021 19:01
Den goda nyheten i NT är att Han har fyllt oss med sig själv! Men….ja det finns många men. Men vi har inte riktigt kunnat se denna goda nyhet förrän vi har klarat av detta “jag”. Ibland vandrar den Helige Ande i oss och tar oss genom en jobbig vildmark, med törst och hunger, såSigue leyendo "98."


97.

Postad söndagen den 22 augusti 2021 20:24
En god vän brukar citera Pilati ord « Sanning, vad är sanning!? » och världen älskar detta bevingade uttryck, det beskriver så väl otrons dimension. Sanningen är att vi bara har En med vilken vi måste ha att ständigt göra med. Sanningen ser Jesu närvarande liv i Fadern i alla och genom alla. Sanningen är nöjd ochSigue leyendo "97." [...]


96.

Postad lördagen den 21 augusti 2021 21:11
I erfarenheten av Immanuel, en förståelse av Jesu liv i mig och som mig, fastnar vissa, åtminstone periodvis, i « Gud gör allt, jag gör ingenting ». Detta är inte alls felaktigt, det är tvärtom underbart sant — Guds vilja sker hela tiden. Halleluja ! Men det kan leda oss till en överbetoning på icke-mig, samma överbetoningSigue ley [...]




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.