Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om Livetsljus | Just another WordPress.com site

Bloggen lades upp den 7 maj 2012.

Livetsljus | Just another WordPress.com site - http://livetsljus.wordpress.com

Besöka direkt? Ja, ta mig till Livetsljus | Just another WordPress.com site nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

PÅ denna blogg lägger jag in nya bibelord varje dag, o skriver ibland om dem, samt olika saker som kommer till mig under bön, här kan ni också lämna era böneämnen så kommer jag bejda för dem..

Inriktning: Bön & förbön
Tracker visningar: 0
Klick ut: 65
Klick in: 10

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

Det himmelska passet

Postad fredagen den 30 december 2022 14:14
Men vårt hemland är i himlen, och därifrån väntar vi också honom som ska rädda oss, Herren Jesus Kristus. 21 Han ska genom sin kraft förvandla vår förnedrade kropp, så att den blir lik den kropp han har i sin härlighet, för han har makt att lägga allt under sig. (Fil 3:20-21) När man blir frälst och … Fortsätt läsa ”Det him [...]


Bibelord 16/10 -2022

Postad söndagen den 16 oktober 2022 13:11
Av David. Herren är mitt ljus och min räddning, vem skulle jag frukta?  Herren är ett värn för mitt liv, vem skulle jag bäva för? När de onda kommer emot mig för att slita mig i stycken,  mina motståndare och fiender, då skall de själva snava och falla. Om en krigshär hotar mig känner jag ingen fruktan,  om kriget kommer är [...]


Ugglan ser i mörkret

Postad lördagen den 8 oktober 2022 21:28
Jag har börjat läsa en mycket intressant bok som heter nycklar till frihet, och i ett stycke som handla om att höra guds röst, där så står det att man skall fråga gud om han skulle likna mig vid ett djur, vilket skulle det då vara? och jag funderade en stund och tänkte på vilka … Fortsätt läsa ”Ugglan ser i mörkret”


Sitt inte kvar för länge i baksätet

Postad söndagen den 8 maj 2022 15:58
Denne store Gud är vår Gud i evigheters evigheter. Han skall leda oss så länge vi lever. (PSALT 48:15) Detta är en liknelse om att vi är med Jesus i en bil Sitt inte kvar för länge i baksätet, när man blir nyfrälst så kommer man in i Jesus bil och sätter sig gärna i … Fortsätt läsa ”Sitt inte kvar för länge i baksätet”


Gör som Noa. Vänta på Gud att öppna dörren

Postad lördagen den 9 april 2022 21:42
Då sade Gud till Noa: ”Jag har beslutat att förgöra alla levande varelser, ty för deras skull är jorden full av våld. Se, jag skall fördärva dem tillsammans med jorden. Gör dig en ark av goferträ, inred den med kamrar och bestryk den med jordbeck både på insidan och utsidan. Och så skall du göra arken (1 … Fortsätt läsa ”Gö [...]


Förbli varma

Postad torsdagen den 17 februari 2022 18:19
Jag känner dina gärningar, Du är varken kall eller varm. Jag skulle önska att du vore kall eller varm. Men eftersom du är ljum och varken varm eller kall, skall jag spy ut dig ur min mun. (Upp 3:15-16) Idag kände jag att Herren sa till mig att skriva om att vi skall förbli varma … Fortsätt läsa ”Förbli varma”


Dagens Bibelord 17/2-22

Postad torsdagen den 17 februari 2022 18:06
Den gode Herden En psalm av David. Herren är min herde,mig skall intet fattas. Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro. Han vederkvicker min själ,han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull. Om jag än vandrar i dödsskuggans dal, fruktar jag intet ont, ty du … Fortsätt läsa ”Dagens Bibe [...]


Nyckeln till Guds hjärta

Postad lördagen den 20 mars 2021 11:52
Ty så högt älskade gud världen att han gav den sin enfödde son för att var och en som tar emot han skall få evigt liv, (Joh 3:16) Ja nyckeln till guds hjärta är Jesus, det är bara genom Jesus vi kan komma till gud, vill vi komma till gud så behöver vi ta emot … Fortsätt läsa Nyckeln till Guds hjärta


Tron lever inte i det förgångna

Postad fredagen den 12 februari 2021 07:00
Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om ting som man inte ser (Heb 11:1) Tron lever i nuet och i framtiden, den lever i det aktiva, i våra handlingar. För Gud säger gå framåt, vittna om Jesus, lägg händerna på sjuka, driv ut andar mm, vi gör det framåt, vi handlar på tron, … Fortsätt läsa Tron lever inte i det förg [...]


Dagens bibelord 10/2-21

Postad onsdagen den 10 februari 2021 07:10
Så finns nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus. 2 Livets Andes lag har i Kristus Jesus gjort mig fri från syndens och dödens lag. 3 Det som var omöjligt för lagen, svag som den var genom den köttsliga naturen, det gjorde Gud genom att sända sin egen Son som syndoffer, till det yttre lik en syndig … Fortsätt läsa Dagens b [...]


Låt stenhjärtat brytas sönder

Postad tisdagen den 9 februari 2021 07:00
Jag ska ge dem ett och samma hjärta och en ny ande ska jag lägga i deras bröst. Jag ska ta bort stenhjärtat ur deras kropp och ge dem ett hjärta av kött (Hes 11:19) Kanske du känner att du inte har ett stenhjärta utan att allt är bra och allt står rätt till, då är det … Fortsätt läsa Låt stenhjärtat brytas sönder


Dagens bibelord 8/2-21

Postad måndagen den 8 februari 2021 06:59
Och jag hörde Herrens röst. Han sade: ”Vem ska jag sända? Och vem vill vara vår budbärare?” Då sade jag: ”Här är jag, sänd mig!” Amen Amen. Ja vi säger i vårt hjärta sänd mig Herre, ja sänd mig. Fader gud jag ber dig att du skall sända oss dit du vill, jag ber att vi … Fortsätt läsa Dagens bibelord 8/2-21


Dagens bibelord 7/2-21

Postad söndagen den 7 februari 2021 06:08
Älska inte världen, inte heller det som är i världen. Om någon älskar världen finns inte Faderns kärlek i honom. 16 Allt som är i världen – köttets begär och ögonens begär och högmod över livets goda – det kommer inte från Fadern utan från världen. 17 Och världen och dess begär förgår, men den som gör Guds vilja … Fort [...]


Förbli varma

Postad lördagen den 6 februari 2021 14:19
Jag känner dina gärningar, Du är varken kall eller varm. Jag skulle önska att du vore kall eller varm. Men eftersom du är ljum och varken varm eller kall, skall jag spy ut dig ur min mun. (Upp 3:15-16) Idag kände jag att Herren sa till mig att skriva om att vi skall förbli varma … Fortsätt läsa Förbli varma


Bön om styrka o visdom

Postad söndagen den 17 januari 2021 12:15
Bön efter ef 3:16-21 Fader, jag ber att du i din härlighets rikedom ger kraft och styrka åt min inre människa genom din Ande, och jag ber att Kristus genom tron ska bo i mitt hjärta och att jag ska bli rotad och grundad i kärleken.Tack Fader för att jag ska förstå bredden och längden … Fortsätt läsa Bön om styrka o visdom




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.