Den stora kristna bloggkatalogen på nätet

Information om skogsduvan

Bloggen lades upp den 9 maj 2012.

skogsduvan - http://skogsduvan.wordpress.com

Besöka direkt? Ja, ta mig till skogsduvan nu! Där kan du läsa mer och kontakta bloggaren vid behov!

Beskrivning

Jag är en kristen kvinna som lever mitt liv som de allra flesta med man, barn och jobb. Jag har alltid tyckt att det är roligt att skriva men jag har aldrig bloggat förut. Tänkte att det var dags att börja med det nu. Jag kommer att skriva om mina tankar om livet, meningen med livet, allt som hör livet till och lägga till lite foton till detta. Om mina ord kan ge någon en uppmuntran, mod eller tröst så har tanken med min blogg fyllt sin funktion.

Inriktning: Tankar om livet
Taggar: Mitt liv   länkar   recept.
Tracker visningar: 1425
Klick ut: 87
Klick in: 9

Känner du någon som vill ta körkort?

Körkortsfrågor

Senaste inläggen från bloggen

Varför allt detta elände?

Postad fredagen den 15 mars 2024 11:12
Man kan fundera på hur allt hänger ihop, det här med att om Gud är god varför världen ser ut som den gör. Gud skapade världen och såg att allt var gott. Människan gavs en fri vilja, att kunna välja den väg hon ville vandra. Gud ville att hon fritt skulle välja honom. Från början … Fortsätt läsa Varför allt detta elände?


Ingen religion utan en relation

Postad söndagen den 4 februari 2024 19:09
Att tillhöra Jesus är inte svårt. Du behöver bara vara dig själv, varken mer eller mindre. Det är ju Herren själv som har skapat dig precis sådan som han vill ha dig och därför är du älskad precis sådan som du är. Du har precis de där egenskaperna som han vill att du ska ha. … Fortsätt läsa Ingen religion utan en relation


Paulus tal på Areopagen

Postad söndagen den 21 januari 2024 21:37
”Paulus ställde sig då mitt på Areopagen och sade: ”Atenare! Jag ser att ni på alla sätt är mycket religiösa. När jag gick omkring och studerade era gudabilder fann jag nämligen också ett altare med inskriften: Åt en okänd gud. Det ni tillber utan att känna, det förkunnar jag nu för er. Gud är den … Fortsätt läsa Paulus tal [...]


Hopp och framtidstro

Postad torsdagen den 4 januari 2024 22:18
En svart natthimmel jag ser, lyfter min blick och ber. Ber för vår jord som lider och för alla människor som från dig Herre mer och mer glider. Du Herre är vårt enda hopp i den hopplösa tid som nu är. Hjälp oss att kunna sprida budskapet om en tro på dig som verkligen bär. … Fortsätt läsa Hopp och framtidstro


När det stormar

Postad fredagen den 15 december 2023 09:38
”Strax därefter befallde Jesus lärjungarna att stiga i båten och fara i förväg över till andra sidan sjön, medan han själv sände i väg folket. När han hade skickat i väg dem, gick han upp på berget för att få vara för sig själv och be. När det blev kväll var han ensam där. Båten … Fortsätt läsa När det stormar


Det mörknar och du behöver fylla på olja i din lampa.

Postad fredagen den 1 december 2023 09:03
”Då ska himmelriket bli som när tio jungfrur tog sina lampor och gick ut för att möta brudgummen. Fem av dem var oförståndiga och fem var kloka. De oförståndiga tog sina lampor men tog inte med sig någon olja, medan de kloka tog olja i kärlen tillsammans med sina lampor. När brudgummen dröjde blev de … Fortsätt läsa Det mörknar o [...]


Guds fingeravtryck

Postad lördagen den 21 oktober 2023 15:52
Det stora ”fingeravtrycket” är givetvis något som har hänt vid tillverkningen av glaset i vårt altanfönster, men det påminner mig om Gud och Guds hand. Varje gång det blir kallt ute så framträder det här mönstret på samma ställe på fönsterrutan. Det får mig att tänka på vilken stor och mäktig Gud vi har. Han … Fortsätt lä [...]


Livets salt

Postad tisdagen den 3 oktober 2023 13:26
Salt är en smakhöjare som förstärker alla andra smaker. Utan salt smakar maten ingenting, den blir vattnigt och tråkigt. Livet utan salt blir tråkigt och innehållslöst. Utan salt måste vi fylla livet med smak från andra ingredienser och då blir det lätt osunda sådana. Om man pepprar maten utan salt smakar det ändå inte bra. … Forts [...]


När livet är tufft

Postad tisdagen den 19 september 2023 17:55
Ibland går vi igenom jobbiga tider i livet och det kan kännas svårt att be, man orkar inte formulera sig och får inte till det. Då står det att ”innan ordet är på min tunga vet du Herre allt om det”. Vad skönt! Vi behöver inte formulera oss perfekt och be långa böner för Herren … Fortsätt läsa När livet är tufft


Salt och ljus

Postad lördagen den 19 augusti 2023 12:47
”Ni är jordens salt. Men om saltet förlorar sin sälta, hur ska man då få det salt igen? Det duger inte till annat än att kastas ut och trampas ner av människorna. Ni är världens ljus. En stad som ligger på ett berg kan inte döljas. Och man tänder inte ett ljus och sätter det … Fortsätt läsa Salt och ljus


Herren och hans änglar

Postad lördagen den 1 juli 2023 17:08
Herren beskyddar oss. Han har sina änglar utsända över jorden som skyddar oss. Vad kan en människa göra oss? Han som är i oss är större än han som är i världen. (1 Joh 4:4) En människa har bara en vindpust i sin näsa. (Jesaja 2:22) Vänd dig till Herren och inte till människor. (Psaltaren … Fortsätt läsa Herren och hans änglar


Att vara i Guds närhet

Postad måndagen den 5 juni 2023 22:39
I Guds närhet ser jag min litenhet och jag är tacksam över det. Att få vara liten hos Gud är gott, jag vet att han har omsorg om mig. Jag får vila hos honom och jag behöver ingen annan. I min litenhet blir Gud stor. Ibland ser jag, förnimmer, lite av hans enorma storhet och … Fortsätt läsa Att vara i Guds närhet


Ett liv med mål och mening.

Postad söndagen den 16 april 2023 10:06
Äntligen är det dags igen för att ge sig ut i trädgården! Man blir lika förundrad varje år när våren gör sitt intåg. Ljuset kommer tillbaka och dagarna blir längre, det knoppas och man hör återigen en massa fågelkvitter. Det är så härligt, livet återvänder efter den långa mörka vintern. Att ge sig ut och … Fortsätt läsa Et [...]


Gud skapade Adam o Eva att leva tillsammans med honom i Eden. Han

Postad söndagen den 9 april 2023 10:38
Gud skapade Adam o Eva att leva tillsammans med honom i Eden. Han skapade människan till sin avbild och gav människan en fri vilja. Adam och Eva valde att gå emot Gud, trotsa det enda förbud han hade satt upp, att inte äta från ett visst träd i trädgården. Alla andra träd var tillåtna, men … Fortsätt läsa


Påsken

Postad fredagen den 7 april 2023 13:51
Tack vare det Jesus gjorde för oss, hela mänskligheten, så kan vi få förlåtelse för våra synder och få evigt liv. Den som vänder om till Herren blir förlåten. Vår Herre har redan tagit vårt straff på sig, han betalade din och min skuld med sitt eget liv. Tala om vilken kärlek han har till … Fortsätt läsa Påsken




För bloggaren...

Du som har denna blogg kan enkelt vara med i topplistan för kristna bloggar som finns här på KristnaBloggar.com. Du behöver lägga in en liten tracker knapp på din blogg. Din placering räknas utifrån hur populär din blogg är samt hur många klick till och från katalogen din blogg får. Varje vecka startas topplistan om så alla får en chans att va med i toppen. Infoga någon av knapparna nedan på din blogg så dina besökare ser knappen.

Format: 80x15 pixlar

Exempel:


Format: 88x31 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x2 pixlar

Exempel:


Format: 88x31x3 pixlar

Exempel:


Format: 120x60 pixlar

Exempel:


Format: 120x60x2 pixlar

Exempel:


Format: 125x125 pixlar

Exempel:


Format: 160x90 pixlar

Exempel:


Format: 180x60 pixlar

Exempel:


OBS: Du måste använda HTML koden ovan, länka inte till exempel bilden eller till kristnabloggar.com endast, då räknas inte trafiken.